Stage in Japan - week 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van annetinjapan - WaarBenJij.nu Stage in Japan - week 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van annetinjapan - WaarBenJij.nu

Stage in Japan - week 1

Blijf op de hoogte en volg

01 April 2015 | Japan, Tokio

Helaas heb ik geen internet op mijn laptop in het appartement, dus het kan even duren voor ik van me laat horen. Gelukkig heb ik hele lieve huisgenoten die hebben aangeboden dat ik hun computer gebruik zolang de mijne het nog niet doet :) Bij dezen in ieder geval een korte update over de afgelopen dagen!

Vrijdag 28 maart.

's Ochtends om half 10 aangekomen op Narita Airport na een goede vlucht. Geen turbulentie gehad en dankzij m'n upgrade naar Economy Comfort (bedankt pap!) lekker veel beenruimte gehad. Helaas nauwelijks tot niet geslapen in het vliegtuig, en eenmaal bij het kantoor van de makelaar aangekomen om mijn huur en borg te betalen, moest ik mezelf nog 4 uur zien te vermaken alvorens ik de kamer in mocht. Gedurende deze tijd heb ik eigenlijk voornamelijk op een bankje in een park gezeten, aangezien ik te moe was om iets anders te doen. Maar het heeft ich wel uitbetaald, want ik heb van dichtbij een arrestatie mogen meemaken hahaha (een zeldzaamheid hier!).

Toen ik eenmaal in de kamer was (eigen slaapkamer en douche + keuken gedeeld met 2 anderen) was ik aangenaam verrast door hoe ruim en schoon alles was. Ik slaap in een Japanse-stijl kamer, dus op een futon met een tatami-vloer. Aangezien mijn kamer een balkonnetje heeft, heb ik grote glaen schuifdeuren waardoor ik veel licht van.

's Avond rond een uurtje of 10 kwamen mijn huisgenootjes thuis en konden we kennen met elkaar maken. Het zijn twee Amerikaanse meiden die allebei Engels les geven. Ze zijn ontettend aardig en we konden meteen goed met elkaar overweg, dus ook dat viel me reuze mee.

Zaterdag 29 maart

Na maar 4 uurtjes geslapen te hebben, heb ik het deze dag zeer rustig aan gedaan, en eigenlijk alleen boodschappen gehaald. 's Avonds kwamen er collega's langs van mijn huisgenoten (3 Amerikanen en 1 Ier) om bij ons in te drinken voor het uitgaan. Ze waren zo lief om mij ook uit te nodigen en hoewel ik te moe was om mee te gaan feesten, heb ik me heel de avond (ze gingen pas rond half 1 's nachts de deur uit) met ze kapot gelachen, en moest ik beloven dat ik volgende keer wel mee zal gaan.

Zondag 30 maart

Wederom kort geslapen, maar dat mocht de pret niet drukken want vandaag ging ik naar een vriend in Yokohama! Hij was zo lief om me met de auto bij het station op te halen, waarna we vervolgens naar het restaurant van zijn ouders zijn gereden. Hier heb ik een heerlijke Japanse lunch gegeten en zijn ouders ontmoet, die ontzettend lieve mensen zijn. Het was voor mij ook de eerste keer sinds mijn aankomst dat ik echt in het Japans een gesprek hield, want veel interactie met Japanners had ik tot op heden nog niet gehad. Uiteindelijk bleek dat ik niet voor het eten hoefde te betalen, maar gelukkig had ik wel een pak stroopwafels bij me en kon ik ze zo toch bedanken voor de maaltijd.
Ik en mijn vriend zijn daarna nog wat blijven hangen in Yokohama, en vervolgens zijn we met de auto terug naar Tokio gegaan en hebben daar avond gegeten. Ondanks de aanhoudende regen was het een leuke dag :)

Maandag 30 maart

In tegenstelling tot de voorgaande dag, was het echt fantastisch weer: 23 graden en onbewolkt. Een van mijn huisgenoten had een flinke kater, maar de ander nodigde me uit om met haar en 2 van haar collegaatjes hanami te doen in Yoyogi park. ' Hanami' verwijst naar het bekijken van kersenbloesem ('sakura') in het voorjaar in Japan, en wordt hier erg serieus genomen. In de grote parken staan tal van bomen en het levert zeker een indrukwekkend zicht op (zie foto's). De parken zijn gevuld met groepen vrienden, gezinnen en zelfs zakenmannen om dit jaarlijks terugkerende spektakel mee te maken, veelal onder het genot van een picknick.

Natuurlijk kan een dergelijke middag niet ongestoord voorbijgaan, en werden we opeens aangesproken door een Japanse man met een grote camera: of hij ons even mocht filmen voor het nieuws. Aangezien ik de enige in de groep was die zich enigszins verstaanbaar kan maken in het Japans, begon de man me al snel vragen te stellen, die ik dan moest vertalen voor de groep. Hoewel ik al pratend merkte dat ik veel domme fouten maakte in mijn Japans, verbaasde het me hoeveel ik verstond van wat de man zei (nagenoeg alles). Al met al was het een heel leuke ervaring, enerijds omdat de rest van de groep toch niet hoorde dat ik fouten maakte, en anderszijds omdat ' geforceerd' worden om Japans te praten uiteindelijk de beste manier is om er vloeiender in te worden.

Dinsdag 31 maart

Terwijl het huisgenootje waar ik de voorgaande dag mee op pad was moest werken, ging ik deze keer met huisgenoot #2 de kersenbloesem bekijken. Het was wederom heerlijk weer, en ditmaal kozen we Shinjuku Park (het Nationale park, zogezegd), als onze bestemming. We hebben lekker in het zonnetje gelegen en aan het eind van de dag boodschapjes gedaan. Al met al ook een relaxte dag dus :)


------

Zoals jullie zien ben ik nog niet zo 'actief' geweest tot op heden. Dat komt voornamelijk omdat
1) Ik de eerste paar dagen ontzettend veel geld kwijt was aan huur, borg, en benodigdheden voor in mijn kamer, en ik nu dus erg zuinig ben, en
2) Omdat mijn stage nog niet is begonnen (deze vangt aan op 7 April).

Morgen komt mijn vriend uit Yokohama in elk geval mij bezoeken in Tokyo, en vrijdag heb ik afgesproken met wat klasgenoten uit Nederland dus daar kijk ik ook erg naar uit. En hopelijk heb ik ook nog de kans mijn Japans wat te oefenen voordat mijn stage begint hahaha.

Ik weet niet wanneer ik weer een update zal posten, maar ik zal proberen enigzins consequent te zijn. Tot dan!

  • 01 April 2015 - 19:18

    Oma En Opa:

    Hallo Annet fijn iets van je te horen. Als we het goed gelezen hebben hebt jij het daar tot nog toe goed naar je zin. We hopen dat dat zo blijft. Veel plezier en een goed verblijf in het verre japan.
    Groetjes van oma en opa.

  • 02 April 2015 - 08:41

    Pappa:

    Hoi Annet,
    Leuk verslag en je vermaakt je daar wel. Genieten van de mooie bomen en fijne huisgenoten. Fijn hoor. Ik hoop nog vaak iets te lezen van je.
    Geniet van je vrije daagjes.
    Groetjes Pappa

  • 02 April 2015 - 10:03

    Dick Zwart:

    Hi Annet,

    Gaaf dat je deze blog bent gestart. Zo blijven we uitgebreid op de hoogte. Blijf dit volhouden, want we zijn natuurlijk verdomd nieuwsgierig wat je daar allemaal doet en meemaakt!!!
    Het is ook goed om te lezen dat jij je daar goed vermaakt, en ons niet mist ;-)
    Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes,
    Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Stage in Japan

-

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Week 10

03 Juni 2015

Week 8 (tweede helft) & 9

24 Mei 2015

Week 7.. en een half

12 Mei 2015

Week 6 - Over de helft!

07 Mei 2015

Week 5 - Golden Week & Tandpijn

Actief sinds 01 April 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 7257

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 29 Februari 2016

Uitwisseling in Japan

27 Maart 2015 - 21 Juni 2015

Stage in Japan

Landen bezocht: